نقش دانشگاه ها در کارآفرینی 26 ص
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 26
نقش دانشگاه ها در کارآفرینی
عمده ترین مسئله ای که باعث رشد و توسعه اقتصادی می شود، تغییر در کیفیت آموزش و توجه به کیفیت نیروی انسانی است. اگر می خواهیم بحث کار آفرینی را در کشور جدی بگیریم باید نظام آموزشی ما به سمتی برود که نیروهای با شهامت شجاعت در تصمیم گیری پرورش دهد.عمده ترین مسئله ای که باعث رشد و توسعه اقتصادی می شود، تغییر در کیفیت آموزش و توجه به کیفیت نیروی انسانی است. اگر می خواهیم بحث کار آفرینی را در کشور جدی بگیریم باید نظام آموزشی ما به سمتی برود که نیروهای با شهامت شجاعت در تصمیم گیری پرورش دهد.
واژه کارآفرینی از کلمه فرانسوی (Entreprendre)بر معنای متعهد شدن است. اما بنا به تعریف واژه نامه دانشگاهی و بستر، کار آفرین کسی است که متعهد می شود مخاطره های یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی، اداره کند. کارآفرینان معمولاٌ افرادی هستند که ریسک معتدل را در دستور کار خود پیش بینی می کنند، خلاق و نو آور هستند، عزم و اراده قوی و استقلال طلبی بالایی دارند و ثروت طلب نیستند. در گذشته افسانه ای شایع بود که کار آفرینان دارای ویژگی ذاتی هستند و این ویژگیها همراه با آنان متولد می شود. اما امروز کار آفرینی به عنوان رشته ای علمی مورد شناسایی قرار گرفته است. رشته علمی کار آفرینی همانند تمام رشته های دیگر، دارای مدلها، فرآیندها و قضایای (cases) است که باید دانش مربوط به آنها کسب شود. آموزش کار آفرینی و تحقیقات مربوط به آن هم اکنون با چالشهای متعددی مواجه شده است که برخی از این چالشها توسط بلاک (Block) و استامپ (Stump) ارائه شده است. این چالشها عبارتند از: - چالش در ایجاد مترولوژی های تحقیق برای اندازه گیری اثر بخشی کار آفرینی. - چالش در محتوا و شیوه های آموزش کار آفرینی. - چالش در کیفیت مدرسان کار آفرینی. - چالش در پذیرش آموزش کار آفرینی در دانشکده ها نسبت به کسب و کار. یکی از انواع دوره های آموزش کار آفرینی برنامه در توسعه آموزش کارآفرینی است که شامل شیوه های جدید آموزشی و تعیین نقشهای نوین دانشجو و استاد در فرآیند آموزش کار آفرینی است. هدف دیگر این برنامه ها آموزش و گسترش کمی استادان جدید از میان صنعتگران و دست اندرکاران فعالیتهای اقتصادی برای آموزش کار آفرینی است. سالها است که در مقالات و سخنرانی ها از واژه کار آفرینی به عنوان راه حلی برای توسعه یافتن استفاده می کنند ولی هنوز بعد از گذشت سالها این واژه به حوزه های علم، برنامه ریزی و عمل نرسیده است. شاید به این دلیل باشد که هنوز هیچ یک از دانشگاههای کشور به طور رسمی و آکادمیک کارآفرینی را آموزش نمی دهند، همان طور که هنوز برای خلاقیت و نوآوری آن قدر قائل نیستند که حداقل به اندازة یک واحد درسی برای دانشجویان در نظر بگیرند. لذا توقع بیجایی است اگر از فارغ التحصیلان دانشگاهی یا مراکز فنی و حرفه ای انتظار داشته باشیم در شرایطی که خلاقیت و نو آوری عالم کلیدی و رمز ورود و بقاء در بازارهای رقابتی جدید است، کار و کسب و فعالیت سازنده ای را تدارک ببینند. عمده ترین مسئله ای که باعث رشد و توسعه اقتصادی می شود، تغییر در کیفیت آموزش و توجه به کیفیت نیروی انسانی است. اگر می خواهیم بحث کار آفرینی را در کشور جدی بگیریم باید نظام آموزشی ما به سمتی برود که نیروهای با شهامت شجاعت در تصمیم گیری پرورش دهد. ما باید به زمینه مناسب برای ایجاد نوآوری را درسازمانها فراهم آوریم. چون از نظر نو آوری در بعد فن آوری و بعد اداری، آنقدر عقب هستیم که ساده ترین نوع کار آفرینی که تقلید گرایی است را نمی توانیم انجام دهیم. کار آفرینی برای سیاستگذاران دو دستاورد مهم دارد: ایجاد اشتغال و ایجاد رفاه. و این فرهنگ را باید در کشور ترویج دهیم. امیدواریم در آینده آموزشگاه هایی در سطح مدیران و دانشجویان راه اندازی شود و دولتها نیز فضای لازم را ایجاد کنند. توانانیهای بالقوه مردم شناسایی خواهد شد و می توان بسترهای اساسی برای آموزش آنها ایجاد کرد تا حرکت به سمت کار آفرینی سرعت بیشتری برخود بگیرد. آنچه در شرایط سخت کنونی ضرورت آن در جامعة ما بیش از پیش احساس می شود پرداختن به مقولة کار آفرینی است. زیرا مسلماً کار آفرینان با توجه به خصوصیات ممتاز و برجستة خود قادرند در چنین شرایطی منابع را برای ایجاد رشد و توسعه در زمینه های تولید و منابع انسانی فراهم کرده، اشتغال و کسب و کار جدید ایجاد نمایند. سالها است از شیوع تب کار آفرینی در کشور می گذرد اما متاسفانه هنوز پژواک طنین پر طمطراق آن از عرصه های سخنوری، ژورنالیسم و سیاست بر حوزه های علم، برنامه ریزی و عمل نرسیده است. هنوز پس از گذشت سالها، واژه کار آفرینی مفهوم واقعی خود را به اذهان متبادر نمی کند و هنوز دولتمردان و مسئولان مملکتی در سخنرانیها و مقالات خود از این واژه به عنوان راه حلی برای رفع معضل بیکاری استفاده می کنند.
سایر محصولات :
نقش دانشگاه ها در کارآفرینی 26 ص
نقش دانشگاه...
نقش دانشگاه ها در کارآفرینی عنوان 22 صنقش دانشگاه ها در...
نقش خانواده در کارآفرینی 23 صنقش خانواده در کارآفرینی 23...
نقش خانواده در تربیت عبادی نماز و فرزندان 38 صنقش خانواده در تربیت عبادی نماز و...
نقش ترویج در توسعه تعاونیهای تولید خاصل زارعان خرده پا 97 صنقش ترویج در توسعه تعاونیهای تولید...
نقش ترویج در توسعة کشاورزی ایران 1400 13 صنقش ترویج در توسعة کشاورزی ایران 1400...
نقش اخلاق پیامبر اعظم ص در اجتماع 25 صنقش اخلاق پیامبر اعظم ص در...
نقش اخلاق و مشورت در سیره عملى پیامبر اسلام ص 18 صنقش اخلاق و مشورت...
نقاشی دیواریهای ایران وجهان 30 صنقاشی دیواریهای ایران وجهان...
نفسانیّت 20 صنفسانیّت 20 ص...
نظریه های انقلاب 43 صنظریه های انقلاب 43...
نصب و راه اندازی آسانسور آسانسور سازی برج پیما 124 صنصب و راه اندازی...
نصب، راه اندازی و طراحی آسانسور 32 صنصب، راه اندازی و طراحی آسانسور...
نحوه خلقت انسان ازدیدگاه قرآن 9 صنحوه خلقت انسان...
نتایج و پیامدهای سیاسی انقلاب اسلامی ایران 50 صنتایج و پیامدهای...
نان در اسلام 14 صنان در اسلام 14 ص...
مینیاتور 15 صمینیاتور 15 ص...
مکتب نقاشی اصفهان و ویژگیهای آن 10 صمکتب نقاشی اصفهان و ویژگیهای آن...
مکانیکخودرو 14 صمکانیکخودرو 14 ص...
میلاد پیامبر 45 صمیلاد پیامبر ...
موسیقی و تاثیرات آن بر موجودات 45 صموسیقی و تاثیرات آن بر موجودات 45...
موزه کارولینای جنوبیموزه کارولینای جنوبی...
موزه معاصر تهرانموزه معاصر تهران...
موزه ادبیات مدرن در Marbach Am Nekar آلمان طرح دیوید چیپرفیلموزه ادبیات مدرن در Marbach...
موزه 36 صموزه 36 ص...
موتور XU7 JPLZ 20 صموتور XU7 JPLZ ...
موانع توسعهی تئاتر ملی 35 صموانع توسعهی تئاتر ملی...
مواد نیروزا و مکمل زا 15 صمواد نیروزا و مکمل زا...
مواد قالبگیری 12 صمواد قالبگیری 12 ص...
مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت قطعات فلزی در صنعت خودروسازی 55 صمواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت قطعات...
مواد آلی خاک 99 صمواد آلی خاک 99 ص...
مهندسی ماشین 17 صمهندسی ماشین 17 ص...
مهریه 50 صمهریه 50 ص...
مهدویت در ادیان الهی 125 صمهدویت در ادیان...
ملاصدرا و مسأله معاد 16 صملاصدرا و مسأله معاد...
مکتب نگارگری شیراز 18 صمکتب نگارگری شیراز 18 ص...
مکتب نگارگری اصفهان 10 صمکتب نگارگری اصفهان 10 ص...
مکانیک مقدماتی 243 صمکانیک مقدماتی 243 ص...
مکانیک خاک 30 صمکانیک خاک 30 ص...
مکانیک خاک 28 صمکانیک خاک 28 ص...
مقایه انواع انیمیشن در ایران و آمریکا 24 صمقایه انواع انیمیشن...
مقایسة سفال اشکانی و ساسانی 20 صمقایسة سفال اشکانی و ساسانی 20 ص...
مقایسة تطبیقی داستان حضرت زکریاءع و حضرت یحییع در قرآن و أناجیل أربعه 45 صمقایسة تطبیقی داستان حضرت زکریاءع...
مقاوم سازی تیر مرکب بتن ـ فولادبا استفاده از CFRP 19 صمقاوم سازی تیر مرکب بتن...
مقام انسانی زن از نظر قرآن 25 صمقام انسانی زن از نظر قرآن 25...
مفهوم و ابعاد حجاب در قرآن 57 صمفهوم و ابعاد حجاب در قرآن 57...
مفاهیم بنیادی فضا و زمان 55 صمفاهیم بنیادی فضا و...
معماری و کامپیوتر 19 صمعماری و کامپیوتر 19 ص...
معماری مناطق کوهستانی و سرد 33 صمعماری مناطق کوهستانی و سرد...
معماری فضاهای سبز برونشهری 22 صمعماری فضاهای سبز...
پرورش کرم ابریشم 13 صتحلیل فضا های شهری کاربری درمانی ( بیمارستان) 61 ص
امامت و امامان دوازده گانه 77 ص
اثرات ورزش بر سلامتی بدن 34 ص
سوره های قران و ترجمه برخی آیات
سوره فلق
سوره فاتحه
سوره المائده آیه 6 12ص
سوره احزاب
فیوز های الکتریکی
توضیحات بیشتر - دانلود
حمل و نقل در چاه 19 ص
حمل و نقل 18 ص
حفاظت از محیط زیست 10 ص
حد و پیوستگی 9 ص
تک یاختهها 33 ص
کلمات کلیدی :تصمیم گیری رورش کار آفرینی چالش رشد توسعه اقتصادی جدی بگیریم باید کیفیت آموزش توجه کیفیت یروی انسانی علم برنامه ریزی کار آفرینی آموزش کار رشد توسعه است اگر ظام آموزشی بگیریم باید آفرینی آموزش ایجاد کیفیت توسعه کارآفرینی اقتصادی آموزشی انسانی
- ۹۶/۰۹/۱۵